هشت اشتباه مهم خانم ها در اولین ملاقات با آقایان
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

www.parsnaz.ir - هشت اشتباه مهم خانم ها در اولین ملاقات با آقایان


همین طور که هستید باشید. درست است که شما بالقوه عروس مجلس هستید اما قرار نیست مثل یک عروس آرایش کنید و لباس بپوشید. اولین قرار ملاقات می تواند تعیین کننده ترین جلسه باشد و ادامه پیدا کردن یا نکردن رابطه را تعیین کند. بنابراین، وقتی در اولین جلسه آشنایی یا خواستگاری قرار می گیرید، باید مراقب باشید این 8 اشتباه را مرتکب نشوید. این توصیه ها اگرچه خطاب به خانم هاست، اما می تواند درباره آقایان هم صدق کند.

1 - راجع به گذشته خود زیاد صحبت نکنید

این که چه اشتباهاتی کرده اید، چه خواستگارانی داشته اید، چه بر سر زندگی تان آماده و ... . جلسه اول آشنایی وقت تاریخچه گفتن نیست. از حال بگویید و آینده. در جلسات بعدی می توانید کمی به گذشته بروید و هم از گذشته خودتان حرف بزنید و هم از گذشته او با خبر شوید.

2 - او را از مسائل مالی نترسانید

در همان جلسه اول شروع به خط و نشان کشیدن و بیان انتظارات مالی تان نکنید. نگذارید او حس کند در حال چشم و هم چشمی هستید. درباره مسائل مالی می توانید با کمک بزرگترها به توافق برسید.

3 - سعی کنید در مکالمات خود تعادل را حفظ کنید و پرحرفی نکنید

اجازه بدهید طرفتان هم فرصت حرف زدن داشته باشد. ضمناً، لازم نیست همه اطلاعات مربوط به زندگی، شغل، تحصیلات و خانواده تان را پشت سر هم، یک نفس بیان کنید.

4 - زیاد صمیمی نشوید

حریم تان را رعایت کنید و حتی اگر در همان نگاه اول او را پسندیدید، ذوق زده رفتار نکنید. بگذارید رابطه تان کم کم جلو برود و رسمیت پیدا کند.

5 - فخر فروشی نکنید

خواستگار شما و خانواده اش، موقعیت شما را می دانند. اگر هم از قبل چیزی درباره شما ندانند، با ورود به خانه تان می توانند نقاط قوت خانواده شما را درک کنند. بنابراین روی دارایی هایتان، اصل و نسب و جایگاه تان زیاد از حد تاکید نکنید. فقط در حد معرفی بگویید و بقیه موارد را به سوال پرسیدن او واگذار کنید.

6 - درست همین قدر که فخرفروشی بد است، تواضع بیش از حد هم اشتباه است

جلسه اول دیدار، فرصتی برای بیشتر آشنا شدن است. بنابراین از خودتان، فعالیت هایتان و چهارچوب های زندگی تان بگویید. موفقیت ها و برنامه های آینده تان را بگویید اما مختصر و کلی. وقت برای صحبت درباره جزئیات زیاد است. آن را به جلسات بعد موکول کنید.

7 - سعی نکنید بسیار زیبا به نظر برسید

همین طور که هستید باشید. درست است که شما بالقوه عروس مجلس هستید اما قرار نیست مثل یک عروس آرایش کنید و لباس بپوشید. سادگی این حسن را دارد که واقعیت شما را نشان می دهد.

8 - محل ملاقات را به خانواده ها بسپارید

اگر در جلسه خواستگاری قرار شد یکدیگر را خارج از خانه هم ملاقات کنید، ترجیحا تعیین محل ملاقات را به خانواده ها بسپارید. در غیر این صورت سعی کنید شما تعیین کننده باشید و تا حد ممکن محل این قرار در اطراف خانه شما، محل کار یا دانشگاه تان نباشد تا در صورت به هم خوردن نامزدی و آشنایی، نگران قضاوت اطرافیان نباشید.



یک رابطه عاشقانه چگونه دوام میآورد
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

 

     


سلامت نیوز: واقعیت تلخ است. در جامعه ما کمتر زوجی راه خوشبختی را درست یاد گرفته. خیلی عجیب است؟ باور کنید نیست. نه این که هیچ زوج خوشبختی وجود ندارد؛چرا اتفاقا کم هم نیستند، اگرچه خیلی زیاد هم نیستند؛ ولی اجازه بدهید در تعریف خوشبختی هم به توافق برسیم. همه زوج هایی که زیر یک سقف زندگی می کنند و صدای دعواهای شان را تا به حال هیچ همسایه ای نشنیده، لزوما خوشبخت نیستند. نه تنها خوشبخت نیستند که حتی ممکن است طلاق گرفته باشند. عجیب است؟ باور کنید نیست. طلاق، از نظر مشاوران خانواده، فقط با امضا کردن یک برگه اتفاق نمی افتد. خیلی زوج ها سال هاست طلاق گرفته اند و کنار هم دارند زندگی می کنند. شاید شما هم فقط اگر کمی چشم های تان را باز کنید و گول لبخندهای زورکی آدم ها به یکدیگر را نخورید، متوجه حضور این زوج های «طلاق عاطفی» گرفته، می شوید.

● خوشبختی را یاد می گیریم؟

تعداد زوج هایی که خوشبخت هستند، به این معنا که از زندگی باهم لذت می برند، در آغوش هم به آرامش می رسند، از کنارهم بودن راضی اند و آینده را در ذهن شان با هم ترسیم می کنند، واقعا چقدر است؟ هیچ کس نمی تواند آمار بگیرد. نه اما به هرحال، تعدادی از زوج ها خوب و خوش و خرم زندگی می کنند و در مجموع خوشبختند.

سوال این است: چه کسی به آن ها یاد داده چطور خوشبخت باشند؟ فقط قضا و قدر بوده یا کسی رمز خوشبختی را به آن ها آموخته؟ یا خودشان توانسته اند کیمیای سعادت در زندگی مشترک را کشف کنند؟ موفقیت در زندگی مشترک، مثل موفقیت در هر زمینه دیگری، کمی نیاز به شانس دارد اما بسیار بسیار بسیار بیشتر، به آگاهی و اراده آدم ها بستگی دارد. موفقیت را هیچ جا به آدم ها آموزش نمی دهند اما اصولی که با آن می شود به موفقیت رسید را چرا.

در زمینه ازدواج هم اصولی هست که باید مردان و زنان یاد بگیرند تا بتوانند به خوبی در کنار هم زندگی کنند؛ اصولی که گاهی پدر و مادرهای آگاه، آن ها را به فرزندان شان می آموزند، گاهی آدم ها با مطالعه و تجربه های خودشان یاد می گیرند و البته در بسیاری از موارد آدم ها یاد نمی گیرند و گاهی تا آخر عمر عذاب می کشند؛ اصولی که یکی از مهم ترین آن ها «کنترل» است.

● اصلی که مردان باید رعایت کنند؛ کنترل

کنترل، در وجوه دیگر رابطه زناشویی هم صادق است. مثلا در موضوع مواجهه با جنس مخالف. آیا مرد ایده آل، مردی است که هیچ گونه مواجهه ای با جنس مخالف در محیط کار یا در کوچه و خیابان و... نداشته باشد؟ معلوم است که نه. ایده آل، مردی است که مواجهه با جنس مخالف دارد اما به صورت کنترل شده؛ مردی که می تواند احساسات و عواطفش را کنترل و مدیریت کند و مثلا در عین همکاری، ارتباطش با همکاران جنس مخالف، جنبه غیراخلاقی پیدا نکند.

روان شناسان می گویند، وقتی یک مرد در عین حال که احساسات جنسی قوی دارد، قدرت کنترل آن را هم داشته باشد، همسرش می تواند از بند موانع و عوامل بازدارنده ای که در مسیر احساسات درونی اش قرار دارند خلاص شود و به این ترتیب سطوح بالاتری از رضایت را تجربه کند. آثار کنترل مرد روی احساسات جنسی اش فقط محدود به تختخواب نیست. یک مرد «با کنترل»، باعث افزایش حس اطمینان و اعتماد همسرش می شود و کدام مرد است که نداند چنین اطمینانی تا چه حد می تواند زندگی مشترک را دلپذیر کند؟

همان طور که عدم اطمینان، زندگی را به جهنم تبدیل می کند.رضایت بیشتر زن، طبیعتا رضایت بیشتر مرد را به دنبال می آورد زیرا مردان، ذاتا و ناخودآگاه به دنبال این هستند که همسرشان را راضی کنند. مردی که احساس می کند می تواند همسرش را به سطح بالایی از رضایت برساند، اعتماد به نفس بیشتری پیدا می کند و درنتیجه لذت بیشتری را هم تجربه می کند.

● اصلی که زنان باید رعایت کنند؛ تحسین

گفتیم که مردان ذاتا به دنبال رضایت زنانند. همه ما از تحسین خوش مان می آید. درست. ولی این جا صحبت از یک تمایل ناخودآگاه در مردان است که تاثیر مستقیم روی موفقیت زندگی مشترک دارد. مردان، حتی «منجمد» ترین شان، آن ها که سال به سال هم قربان صدقه همسرشان نمی روند، در حالت طبیعی (و نه مثلا در وضعیت جنگی) در همه وجوه زندگی مشترک، می خواهند رضایت همسرشان را جلب کنند.

ممکن است این حرف را هیچ وقت به زبان نیاورند؛ ممکن است حتی از روش خودشان که برای زنان روش مطلوبی نیست سعی کنند؛ ممکن است گاهی حتی این تمایل ذاتی را فراموش کنند ولی به هرحال، آنچه خوشحال شان می کند، رضایت همسرشان است. آن ها وقتی احساس می کنند به نیازهای همسرشان به بهترین نحو پاسخ داده اند، اعتماد به نفس و انگیزه بیشتری برای ابراز محبت و تلاش بیشتر برای رضایت همسرشان پیدا می کنند.

درست برعکس، وقتی مردان احساس کنند که با وجود همه تلاش ها، نمی توانند همسرشان را خوشحال کنند، وقتی احساس بی کفایتی کنند، وقتی مدام در معرض انتقادات همسرشان باشند بدون آن که بابت همه تلاش هایی که می کنند تحسین شوند، افسرده می شوند؛ بی انگیزه می شوند و در نتیجه، وضعیت از آنچه هست بدتر و بدتر می شود. مردان به رغم ظاهر خشن شان، خیلی هم تی تیش مامانی هستند. پس، بدترین اشتباه یک زن می تواند این باشد که همسرش را زیر کوهی از انتقادات خفه کند.مردها پس از چنین موقعیتی، خیلی سخت به وضعیت عادی بر می گردند.

شاید ظاهرا اتفاقی نیفتد ولی مردان در ناخودآگاه شان اعتماد به نفس شان را از دست می دهند و این ناامیدی و بی انگیزگی باعث فاصله بیشتر آن ها با همسرشان می شود. دقت کنید که هدف خانم محترم دقیقا برعکس بوده، او می خواسته به مرد بگوید که چقدر ناراحت است و چقدر می خواهد از همسرش تلاش بیشتری ببیند! در چنین وضعیت ناامید کننده ای، یکی از مکانیسم های دفاعی مردان، پناه بردن به فردی دیگر و تسکین دادن و پیدا کردن اعتماد به نفس مجدد در ارتباطی جدید است. چیزی که وضع را باز هم بدتر و بدتر می کند...

منبع: مجله سیب سب


نشانه های دوست داشتن
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

 

     


تا قبل از این که بله عقد را بگویید و رسما زن و شوهر شوید، باید درباره یکدیگر سختگیری داشته باشید و با دقت در رفتار یکدیگر، از انتخابتان مطمئن شوید اما بعد از آن، دیگر فقط باید به ساختن فکر کنید و بنا کردن زندگی عاشقانه ای که روی اصول پیش می رود و هر دو شما را تبدیل به یک فرد خوشبخت می کند.

وقتی كسی را دوست داریم، تنها با گفتن "دوستت دارم" نمی‌توانیم به او ثابت كنیم كه حقیقتا دوستش داریم. عشق و محبت، احساسی است كه در ما نسبت به ‌كسی به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود. وقتی كسی را دوست داریم به خاطر این دوست داشتن خیلی كارها ‌می‌كنیم و خیلی از رفتارها را انجام نمی‌دهیم.


1- ‌به او دروغ نمی‌گوییم


دروغ گفتن و هر نوع پنهان کاری نسبت به شخصی که دوستش دارید نه تنها حس اعتماد طرفین را از بین خواهد برد بلکه تداومی را برای ابراز دوستی در پی نخواهد داشت. چرا که در یک ارتباط زناشویی توام با عشق و محبت تنها راستی و صداقت است که بنیان تمام رفتارهای منجر به پذیرش متقابل را بوجود می آورد.


2- غرورش را نمی‌شكنیم


گاهی وقت ها شکستن غرور شاید برای رسیدن به خیلی چیزها خوب باشه ولی نه به این شکل که صراحتا برای طرف مقابل بکار ببرید. چون این کار یک نوع خورد کردن شخصیت و ایجاد تنشی را در پی خواهد داشت که شاید در یک زمان کوتاه جبران اینکار چندان هم ساده نباشد.


3- ‌‌به خانواده‌اش و كسانی كه دوست دارد احترام می‌گذاریم


‌همسر شما از دل یك خانواده آمده است كه اگر آن خانواده نبود، همسر شما نیز امروز در كنار شما نبود، پس به ‌خاطر وجود همسرتان كه دوستش دارید باید از خانواده‌اش سپاسگزار باشید و به خاطر وی به آنها احترام ‌بگذارید و مطمئن باشید كه همسر شما قدردان این احترام خواهد بود.


4- ‌او را به باد نقدهای بیرحمانه نخواهیم گرفت


این به معنی تایید همه جانبه همسرتان نیست چون هر كسی ایراداتی دارد، اما اگر كسی بخواهد همیشه تنها ایرادات ‌شما را بگوید قطعا خسته خواهید شد. همیشه نقاط مثبت را در كنار نقاط منفی ببینید تا به همسرتان احساس ‌ارزشمند بودن بدهید و از بهانه گیری و ایرادهای بی‌خود بپرهیزید.


5- با او لجبازی نمی‌كنیم


وقتی همسرتان را دوست داشته باشید در برابر ‌خواسته‌ها و رفتار او موضع گیری و لجبازی نمی‌كنید.


6- وقتی اشتباهی در قبال همسر خود مرتكب می‌شویم براحتی و بدون قید و شرط از او عذرخواهی میكنیم


اشتباه كردن در زندگی، اجتناب ناپذیر است و یكی از راه‌های برطرف كردن اثرات این اشتباه در ذهن طرف مقابل، ‌عذرخواهی است كه این عمل در برابر كسی كه دوستش دارید باید برایتان بسیار راحت باشد چرا كه غرور در ‌برابر معشوق جایی ندارد.


7- ‌او را در كارها و تصمیماتمان دخیل می‌كنیم


وقتی همسرتان را دوست داشته باشید همیشه می‌خواهید نظر او را ‌راجع به همه چیز جویا شوید و كاری كنید كه او را خوشحال می‌كند، پس همیشه با او مشورت می‌كنید و ‌تصمیمات خود را به تنهایی نمی‌گیرید.

8- اگر مخالفتی با او داریم با آرامش قانعش می‌كنیم


اختلاف نظر هم در زندگی زناشویی اجتناب ‌ناپذیر است اما ‌برخورد همسران در این اختلاف نظرها می‌تواند آن را مشكل ساز و یا سازنده كند. پس اگر همسرتان را دوست ‌داشته باشید با آرامش با او سخن می‌گوئید و دلیل مخالفت‌تان را روشن و واضح برایش توضیح می‌دهید و آنگاه ‌می‌توانید قانعش كنید.

9- ‌می‌توانیم به راحتی اشتباهات او را ببخشیم و فراموش كنیم


درست است كه بعضی اشتباهات بخشودنی ‌نیست اما تعداد آنها بسیار كم است و معمولا در زندگی اشتباهات كوچكی پیش می‌آید كه می‌توان با محبت از آنها ‌گذشت و با صحبت‌های منطقی، از بروز دوباره آن جلوگیری كرد.

10- با لذت، گذشت خواهیم كرد و تمام چیزهای خوب را برای همسرمان می‌خواهیم


این گذشت به معنی نادیده ‌گرفتن خودتان نیست بلكه وقتی كسی را دوست دارید اول به او می‌اندیشید و بعد به خودتان.



شرح دلپذیر محمد صالح علا از اولین عشقش
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

دست نوشته | شرح دلپذیر محمد صالح علا از اولین عشقش محمد صالح علا، مجری معروف تلویزیون که او را با برنامه خوب «چند قدم مانده به صبح» به یاد داریم در شماره جدید مجله کتاب پنجشنبه یک متن عاشقانه درباره خودش نوشته است که بدون هیچ توضیح اضافه آن را می خوانیم:
 

پنجشنبه 14 اسفند ساعت 11 صبح من عاشق شدم، هوا ابری بود و همه باران های عالم سر من می ریخت. گفتن از آن روز که عاشق شدم چه خوب است. مثل این است که روی زخمی را بخارانی نه بیشتر.

عشق مثل دامنی گر گرفته است، هر طرف که می دوی شعله ورتر می شوی. چیزی به ظهر نمانده بود. تا 3 شمردم و پنجره را باز کردم و ناگهان عاشق شدم. روزی که من عاشق شدم عالم توفانی شد. پنجره ها و درها باز و بسته شدند و شرق و شروق به هم خوردند. شیشه ها ریختند و آینه ترک برداشت. قیامت بود. روزی که من عاشق شدم دریای مازندران با جنگل و اغلب درختان عازم من بودند.

کوه ها کج و مج می شدند. غوغایی بود. آن روز اگر به اصفهان می رفتم شیراز به استقبالم می آمد. من تا 3 شمردم و پنجره را باز کردم. از همه جا صدای اذان می آمد، من هم از روی سپاسگزاری دولا شدم و دست خودم را بوسیدم. همان دست که پنجره را باز کرده بود. من با وضو عاشق شدم. چون خودم پیش پیش خبر داشتم. می دانستم حافظ برایم پیغام داده بود. دانشجو بودم.

دانشجوی کارگردانی. عشق از جمله پدیده هایی است که معدود نمی شود. عشق اول، دوم، سوم و...ندارد؛ یعنی عشق یکی است و آدمی تنها یک بار عاشق می شود، چنان که آن روز پنجشنبه 14 اسفند، من عاشق شدم، چنان که عصاره آن عشق 30 و چندساله است و یک پسر دارد...

شرح دلپذیر محمد صالح علا از اولین عشقش

  منبع : برترین ها


دوستی های رباتی
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

دست نوشته | دوستی های رباتی یک دسته از ادم ها هستند که ترازویشان را توی دوستی در حال تعادل قرار داده اند. بی کوچکترین خطایی.
 

رباتی می شوند با برنامه ای عینا شبیه به خودت و هیچ تلاش و خلاقیتی فراتر از این برنامه انجام نمی شود:

اس ام اس بزنی. اس ام اس می زنند.
زنگ بزنی. زنگ می زنند.
میس کال بیندازی. میس کال میندازند.
نامه بنویسی. نامه می نویسند.
بگویی :" دوستت دارم." می گویند:" دوستت دارم."
دعوا کنی. دعوا می کنند.
قهر کنی. قهر می کنند.
هدیه بدهی. هدیه می دهند.
خوشحال باشی. انرژی می دهند.
غمگین باشی. غمگین ترت می کنند.
جواب میس کال ندهی. جواب میس کالت را نمی دهند.
برایشان لایک و کامنت بگذاری. برایت لایک و کامنت می گذارند.

بعد یک جا چشم هایت را باز می کنی و می بینی بیشتر تو بودی که برای حفظ رابطه تلاش کرده بودی و طرف مقابلت تنها آینه ای در برابر تو بود.

تو که خسته شوی. تو که کم انرژی شوی. تو که برای چند لحظه خودت را پشت اتفاقی پنهان کنی. تو که از اتفاق کوچک یا بزرگی دلخور شوی. تو که شلوغ شوی. می بینی آدم ها نیستند... رفته اند... شاید رفته اند تا ربات یکی دیگر شوند...

دوستی های رباتی

  منبع : رضاکیا


ازدواج اینترنتی( عشق و عاشقی های سایبری)
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

اجتماعی | ازدواج اینترنتی( عشق و عاشقی های سایبری) ازدواج به عنوان یکی از مهمترین رخدادهای زندگی انسان تلقی می شود از همین رو اینترنتی شدن روابط اجتماعی در جامعه امروز ایران به طرز ناباورانه ای بیان کننده این واقعیت است که گپ و گفت ها و مراودات دوستانه در دنیای مجازی به شکل نگران کننده ای در حال تبدیل شدن به فرهنگی پذیرفته شده است.
 

با گسترش ابزارهای نوین ارتباطی بویژه اینترنت، آشنایی های اینترنتی با طراحی فضاها و اتاق هایی به این منظور شکل گرفت. بیشتر مشتریان این اتاق ها جوانانی هستند که به دنبال همکلامی و آشنایی در این اتاق ها می گردند از طرفی جرقه ازدواج های اینترنتی نیز در همین اتاق ها با شستی های کیبورد زده می شود، اما این آشنایی ها چقدر پایدار و ریشه ای هستند؟ آیا شرایط یک آشنایی استاندارد در این فضا فراهم می شود؟ مخاطرات این نوع آشنایی ها چیست؟

امروزه بشر استفاده از وسایل ارتباط جمعی چون اینترنت، ماهواره و رایانه را جزء لاینفک زندگی خود می داند.

دنیای جدید نیز شیوه نوین را برای زندگی می طلبد و از همین رو زندگی نسل جدید با نسل گذشته متفاوت شده است به طوری که بسیاری از افراد ترجیح می دهند امور روزمره و گاه ضروری زندگی خود از جمله ازدواج و تجارت را از طریق اینترنت پیگیری کنند.

با نگاهی گذرا به دنیای اینترنت و تفحصی کوتاه در دنیای رایانه ای سایبر (sayber) مشخص می شود که چند ده سایت دوست یابی و همسریابی با امکانات منحصر بفردی چون آلبوم تصاویر، تالارهای گفتگو و چت روم ها این زمینه را بوجود آورده اند که جوانان به سمت و سوی آشنایی های بی سرانجام کشیده شده بی آنکه از عواقب دردسرساز آن آگاه باشند.

این روزها آشنایی های اینترنتی به یکی از مباحث مورد علاقه برخی جوانان تبدیل شده است که از این طریق حتی شریک زندگی آینده خود را پیدا می کنند.

خیلی ها با انگیزه دوست یابی وارد این سایتها می شوند اما پس از جدی شدن مباحث و اصرار یکی از طرفها به ازدواج، فرد برای تداوم رابطه حاضر به پذیرش آن شده در حالی که خود نیز می داند که هیچ جدیتی در این موضوع ندارد.

نکته دوم آن است که خیلی ها پس از ناامیدی از پیدا کردن شریک مناسب آینده شان با انگیزه و هدف مشخص به سایتهای همسریابی مراجعه کرده و سعی می کنند فرد مورد نظر خود را پیدا کنند. با اینکه اتکا به اینترنت و فضای مجازی ممکن است در نگاه اول آسان ترین راه همسر یابی تلقی شود ولی واقعیت آن است که فضای نامطمئن مجازی نمی تواند ملاک دقیق و قابل اعتنایی برای یافتن یک شریک دایمی به حساب آید. ارزیابی های اولیه نیز حاکی از آن است که خیلی ها در مراحل اولیه به قصد دوستیابی به این کار مبادرت کرده و این که ادبیات اینترنتی کاربران چقدر با ساختار اجتماعی سطح جامعه تطابق دارد، موضوعی بحث برانگیز است.

آیا اشتراک سلایق دو پسر و دختر جوان در فضای "چت روم" می تواند زمینه مناسبی برای ازدواج این دو در جامعه باشد؟

معلوم نیست! در حال حاضر بسیاری از جوانان ساعتها یا به طور متناوب روزها و ماهها پای این نوع دوستیابی های مجازی می نشینند.

چرا نمی شود به شناخت اینترنتی تکیه کرد؟

پاسخ : چه چیزی میتواند باعث تداوم یک ارتباط اینترنتی باشد؟ تعامل و تفاهم؟ احساس و وابستگی؟ اصالت خانوادگی؟ فرهنگ و سطح اقتصادی یکسان خانواده ها؟ ظاهر و اندام؟ شغل و موقعیت اجتماعی؟ اخلاق و ایمان؟ رفتار و مسئولیت پذیری؟ سالم بودن و نجیب بودن؟ تحصیلات؟

هیچ کدام از موارد عنوان شده را نمی توان از طریق اینترنت به درستی بررسی کرد اکثر انسانها به صورت غیر حضوری بهتر میتوانند صحبت کنند و حرفهای زیبایی بزنند آنها میتوانند تصویر فردی با شخصیت مسئولیت پذیر با فرهنگ و سایر محسنات را صرفا با نحوه نگارش خود در ذهن فرد مقابل طراحی کنند این تصاویر زیبا برای فرد مقابل وابستگی ایجاد میکند از کجا باید به صحت حرفهای طرف پی برد؟ وقتی که شما وابسته شدید کار از کار گذشته و فرد مقابل با بهانه جویی میتواند ارتباط را در مسیر دلخواه خود ادامه دهد.

امروز همه می توانند با مراجعه به کافی نت یا کامپیوتر شخصی به راحتی وارد سایتهایی شده و شروع به دوست یابی و چت با افراد ناشناس کنند. نکته مهم اینکه ارتباط اینترنتی باعث آن میشود که معمولا برداشتهای طرفین از صحبتها درست نباشد چرا که در این ارتباط حالت چهره و لحن گفتگو منتقل نمیشود و طرفین آنطور که خود احساس میکنند مطالب را برداشت میکنند از این جهت سوء تفاهمات در این ارتباط زیاد است، اما در یک ارتباط رو در رو حالت چهره و بدن و لحن گفتگو میتواند براحتی منظور صحبت های طرفین را منتقل کند.

سایت های اینترنتی لزوما قصد خیر ندارند

ازدواج یکی از مهمترین حوادث زندگی انسان تلقی می شود به طوری که حاصل آن تشکیل کانون خانواده به عنوان مهمترین و پایدارترین نهاد تربیتی در جامعه است.

با اشاره به کارکردهای متفاوت تربیتی، اجتماعی و فرهنگی باید در نظر داشت که خانواده در اجتماع ایرانی جایگاه اساسی دارد و برای تحکیم خانواده ها به هر صورتی باید تلاش کرد.

استفاده از رسانه های نوین به تیغ دو لبه می ماند که اگر جنبه آگاهی بخشی این وسیله نادیده گرفته شود با یک نگاه احساسی و ناآگاهی یک فرد بخواهد همسرش را از طریق اینترنت برگزیند و نقش اینترنت در تشکیل خانواده احساسی باشد و بر پایه احساسات، یک خانواده بنا شود، اینترنت را نباید در انتخاب همسر استفاده کرد اما اگر اینترنت بر آگاهی و آشنایی بیشتر طرفین ازدواج بیافزاید بسیار وسیله پسندیده ای است.

برخی چت کردن را وسیله مناسبی برای ازدواج نمی دانند، بلکه آن را بیشتر برای سرگرمی می دانند و معتقد اند که چت در این ماجرا نباید مهم تلقی شود. چرا که بعید است فردی برای کسب اطلاعات کامل و همسر گزینی واقعی به اینترنت مراجعه کند. ضمن اینکه بی اعتمادی یکی از عمده ترین آسیب هایی است که زندگی زوجینی را که به واسطه آشنایی در فضای مجازی با یکدیگر ازدواج می کنند، تهدید می کند چرا که همواره این دغدغه با آنهاست که آیا همسرشان با افراد دیگری هم در این فضا آشنا شده است یا خیر؛ زیرا آشنایی در فضای چت روم ها بعدها در روابط زوج ها تاثیرات عمیقی می گذارد. آنها در مرحله نخست برای برقراری ارتباط با یکدیگر ناگزیرند در برخی از موارد خود را بسیار ایده آل معرفی کنند اما این مساله زمان زیادی طول نخواهد کشید.

این نوع ارتباط زمانی می تواند به یک آشنایی سالم تبدیل شود که با بلوغ هیجانی هر دو فرد، نظارت موسسات ذی صلاح در این امر و مشاوره متخصصان فضای مجازی همراه شود.

حرکت با چراغ خاموش...

برخی کارشناسان ازدواج اینترنتی را حرکت با چراغ خاموش و بی سر و صدای زندگی تعبیر کرده و ترجیح می دهند پیش از آنکه در داخل یا خارج از کشور کسی را انتخاب کنند او را در سکوت بشناسند البته شکستن این سکوت کار را بر جوانان سخت می کند.

از همین رو ازدواج اینترنتی یک راهکار نیست بلکه پوششی موقتی است برای سرپوش گذاشتن بر مشکلاتی که بیشتر جوانان در حوزه ازدواج با آن مواجهند.

اینکه بخواهیم نگاهی قابل اطمینان به این مقوله داشته باشیم نمی تواند به عنوان یک راه حل تلقی شود چرا که فرهنگ سازی ازدواج اینترنتی در جامعه برای شکل گیری یک خانواده سالم نیازی ضروری است.

ایجاد زمینه های شناخت و فراهم نمودن امکان مشاوره بعد از آشنایی و ملاقات همچنین تحقیق و بررسی درباره مورد برگزیده شده نیز نباید مورد غفلت قرار گیرد. مساله ای که نه تنها خود جوانان بلکه تمامی مسئولان ذیربط هم برای ساماندهی این نوع آشنایی و ازدواج، باید به آن توجه کافی داشته باشند.

فقدان آموزش به عنوان کلیدی ترین چالش امروز در بحث ازدواج این امکان را فراهم ساخته که شیوه های همسریابی در کشور تحت تاثیر برخی انگیزه های انحرافی از ماهیت دوگانه ای برخوردار شود. اثرات انحرافی این شیوه طبعا پیامدهای زیانباری را متوجه روح و روان جوانان این کشور خواهد کرد.

همسریابی اینترنتی با توجه به ماهیت پنهان فضای مجازی برای فرار انسانها از واقعیت و استفاده از نقاب در مقابل یکدیگر، یک شیوه انحرافی برای فایق آمدن بر مشکل انتخاب گزینه صحیح همسر است در حالی که اتکا به این روش متضمن خطراتی است متاسفانه برخی خانواده ها با سکوت زیانبار خود به تداوم و مشروعیت یافتن این شیوه کمک می کنند.... .

 

  منبع : تبیان


راز«شکست عشقی» کشف شد
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

روانشناسی | راز«شکست عشقی» کشف شد مقاله ای که می خوانید نشانه های یک ارتباط ناسالم را به شما نشان می دهد. نشانه ها را دنبال کنید و نسبت به آن هشیار باشید.
 

ممکن است مدت های زیادی را با فردی در ارتباط باشید اما نه تنها احساس لذتی از ارتباط تان با آن شخص نکنید بلکه نوعی بیهودگی و تلف کردن وقت را از ارتباط تان تجربه کنید و شاید هم ندانید راه درست کدام است؛ این که با آن فرد به هر قیمتی شده بمانید یا به رابطه تان پایان دهید.

هدف های فراموش شده
در بعضی از روابط یکی از طرفین یکدیگر را محدود می کنند و این موضوع شاید در آغاز یک ارتباط، برای عده ای جالب باشد اما ادامه این روند باعث می شود که افراد به رشد و تکاملی که انتظار آن از یک فرد می رود نرسند. در یک ارتبا ط ناسالم هیچ رشدی وجود ندارد و در طول سال های سال افراد به پتانسیلی که باید به آن برسند دست نخواهد یافت. با این همه افراد به ارتباط خودخواهانه شان ادامه می دهند و محدودیت ها و خودخواهی های طرف مقابل شان را به حساب محبت و علاقه می گذارند.

برای همیشه مال منی
یکی از نشانه های خطرناک یک ارتباط این است که همسران، یکدیگر را به دست آمده فرض کنند و به همین علت دیگر توجهی که در آغاز به هم داشتند را ندارند. وقتی شریک تان وجود شما را همیشگی فرض می کند دیگر نمی تواند به احساسات شما آنطور که باید توجه کند و این اصلا نشانه خوبی نیست. در این مواقع با شریک تان احساسات تان را در میان بگذارید و او را متوجه اشتباهش کنید اما اگر او همچنان نسبت به شما بی توجه ماند باید جدی تر راجع به ادامه ارتباط با او فکر کنید.

در خدمتم سرورم!
شروع یک ارتباط همیشه همراه با بهترین خاطره ها و شیرین ترین لحظات به یادماندنی است اما بعد از گذشت روزهای به یادماندنی مشکلات یکی پس از دیگری سر باز می کند؛ یکی از این مشکلات انتظارات غیرواقعی زوجین از یکدیگر است. اغلب زنان به دنبال مردی هستند که همه نیازهای آن ها را برطرف کند و مردان تحمل هیچ نقصی را از سوی همسران شان ندارند. مشکلات خانوادگی، شغلی و روابط شخصی و حتی بیماری و هرچیزی که مربوط به جزئی ترین حاشیه های زندگی شان باشد، موضوعاتی هستند که بعضی از زوجین انتظار دارند که شریک شان آن ها را برطرف کند و این خواسته نابجا و غیرمعقولانه نشانه شکل گیری یک ارتباط ناسالم است.

تحمل کردن به چه قیمتی
مدت هاست که در یک ارتباط بدون احساس قرار دارید و چون به شریک تان وابسته شده اید، ترس از دست دادن و تنها ماندن را دارید. این دلیل خوبی برای ادامه دادن رابطه تان با شریک تان نیست و نشانه خطرناکی است و یکی از دلایلی است که نشان می دهد ارتباط شما با شریک تان به جایی نمی رسد. در این شرایط احساس ناامیدی زیادی حس می کنید و به این فکر می کنید که گویی در ارتباط وجود ندارید و اصلا حس نمی شوید. به جای داشتن حس امنیت و حمایت، ترس و وحشت در رابطه تان حس می کنید در حالی که یک ارتباط دوستانه باید همراه با احساس آرامش باشد.

یک ارتباط غیرواقعی
شاید خیلی ها به دنبال یک ارتباط کامل و بی نقص باشند اما حقیقت این است که ارتباط ایده آل تقریبا وجود ندارد چون همگی ما انسان هستیم و سرشار از اشتباهاتی که همیشه هم نمی شود مانع انجام آن ها شد. با این همه در بعضی روابط طرفین طوری رفتار می کنند که گویی هیچ مشکلی وجود ندارد و برای همین شروع به ایفای نقش هایی می کنند که اصلا واقعی نیست. افرادی که مشکلات موجود را نمی بینند و همیشه سعی در پنهان کردن مشکلات شان دارند به نتیجه منطقی نخواهند رسید چون در این نوع روابط طرفین یکدیگر را فریب می دهند.

  منبع : برترین ها


از تنفر تا عشق تنها 3 قدم راه است
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

روانشناسی | از تنفر تا عشق تنها 3 قدم راه است «من خیلی چاقم»! این جمله را حتما خیلی شنیده اید و احتمالا بارها هم فکر کرده اید که چرا این فرد که اصلا چاق نیست این جمله را به زبان می آورد.
 

زنانی که از خودشان بیزار هستند
وای، چرا لاغر نمی شوم، چرا همیشه اضافه وزن دارم؟ این جمله ای است که هر روز از دوست و آشنا می شنوید و هر از گاهی هم خودتان جلوی آینه به خودتان می گویید؛ اما نتایج تحقیقی که در فصلنامه روانشناسی زنان به چاپ رسیده نشان می دهد حدود 93 درصد از زنان در معرض «فت تاک» (حرف های منفی زدن در مورد چاقی) قرار دارند و یک سوم آنها هم این کار را به طور روزانه انجام می دهند. می دانید این مسئله ناشی از چیست؟ ناشی از حس بد شما نسبت به بدنتان است.

دیوار محافظی به نام انتقاد از خود
اما چرا ما از بدنمان بیزاریم؟ دکتر مارگو ماین، متخصص روانشناسی و محقق زبان و شکل بدن عقیده دارد زنان معمولا دوست دارند از بدنشان بد بگویند تا یک حفاظ عاطفی برای خودشان ایجاد کنند. به عبارتی با حرف زدن در مورد بدشکلی بدنشان دست پیش می گیرند تا دیگران آنها را مسخره نکنند یا مورد انتقاد قرار ندهند. از طرفی توجه نشان دادن به شکل بدن حواس ما را پرت می کند تا کمتر به مشکلات بزرگ تر زندگی مثل مشکلات اقتصادی، مسائل زندگی مشترک، تعادل برقرار کردن بین کار و خانواده یا جا افتادن در شغل جدید فکر کنیم. متاسفانه بیشتر انسان ها حداقل یک یا چند بدشکلی در بدنشان یا ضایعاتی در صورتشان دارند و آنقدر خودشان را درگیر این قضایا می کنند که فراموش می کنند چیزهای زیادی جز ظاهر هستند که اهمیت دارند.

به جای اینکه به این فکر کنید که در لباس مهمانی چطور خواهید بود و کجای بدنتان را باید لاغر کنید یا چه موادی به صورت تان بزنید، این کارهای کوچک را انجام دهید تا با این حس بدتان نسبت به خودتان مقابله کنید.

شما زیبایید

رژیم غذایی بگیرید: دکتر رزی مالیناری، استاد دانشگاه کارولینای شمالی پیشنهاد می کند که 3روز، روزه بگیرید و در این 3 روز از تلویزیون، اینترنت و مجله خواندن پرهیز کنید. بعد هم تصمیم بگیرید از این به بعد تا جایی که می توانید از اطلاعاتی که شما را ناراحت و نگران می کند دوری کنید و به جای آن اطلاعات خوب، مفید و خوشحال کننده به خورد مغزتان بدهید. اصلا به حجم بالای تبلیغات لاغری و رژیم های ورزشی و کرم های پوستی فکر نکنید و مطمئن باشید شما زیبایی های خودتان را دارید.

تشکر کنید

همیشه از بدنتان تشکر کنید: بدنتان برای شما کلی کار می کند. قلبتان بدون ثانیه ای توقف مرتب می زند، نفس می کشید، مزه غذا را با زبانتان می چشید و لذت می برید و با پاهایتان از جایی به جای دیگر می روید. قبل از اینکه بخوابید به این فکر کنید که چه بدن فوق العاده ای دارید نه اینکه فکر کنید واقعا چقدر بد به نظر می رسید.

پیروزی هایتان را فهرست کنید

فهرست موقعیت درست کنید: روی یک کاغذ هدف هایی را که تا کنون در زندگی تان توانسته اید به آنها برسید را فهرست کنید. مثلا رفتن به دانشگاه و فارغ التحصیل شدن یا پیدا کردن کار. بعد ببینید برای رسیدن به کدام یک از این هدف ها به خودتان افتخار می کنید؟ حقیقت این است که ارزش ما در برخورد با دیگران ممکن است بیشتر با ظاهر ما سنجیده شود تا با هدف هایمان، اما حقیقت این است که ارزش واقعی ما به هدف هایی است که با سرسختی و صبر به آنها رسیده و درس هایی است که از آنها گرفته ایم.

  منبع : برترین ها


30 راه برای نفوذ کردن در دل افراد
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

روانشناسی | 30 راه برای نفوذ کردن در دل افراد طوری رفتار کنید که دیگران احساس کنند مهم هستند و هر کاری که از دستتان بر می آید صادقانه برایشان انجام دهید.
 

اصول دوستیابی و نفوذ بر دیگران و رهبری مؤثر به قرار زیر است:

1 - انتقاد، شکایت و محکوم نکنید.

2 - صادق باشید.

3 - در دیگران انگیزه ایجاد کنید.

4 - ذاتاً به دیگران علاقه مند باشید.

5 - همیشه حتی در هنگام مشکلات و سختی ها خنده رو باشید.

6 - به یاد داشته باشید که نام هر فردی زیباترین و مهمترین کلمه است.

7 - شنونده خوبی باشید. دیگران را تشویق کنید در مورد خود صحبت کنند.

8 - بر اساس علایق دیگران صحبت کنید.

9 - طوری رفتار کنید که دیگران احساس کنند مهم هستند و هر کاری که از دستتان بر می آید صادقانه برایشان انجام دهید.

10 - بهترین راه موفقیت در بحث، اجتناب از آن است.

11 - به « نظر » دیگران احترام بگذارید. هرگز نگویید « اشتباه می کنید ».

12 - اگر اشتباه کردید، سریع و صادقانه آن را بپذیرید.

13 - دوستانه صحبت کنید.

14 - طوری صحبت کنید که طرف مقابل همیشه در پاسخ تان « بله » بگوید.

15 - اجازه دهید طرف مقابل بیشتر صحبت کند.

16 - اجازه دهید طرف مقابل احساس کند از شما برتر است.

17 - صادقانه همه چیز را از نگاه طرف مقابل ببینید.

18 - با عقاید و آرزوهای مثبت و سازنده دیگران همراه شوید.

19 - با افراد مثبت و انگیزه دهنده دوست باشید.

20 - عقایدتان را به دیگران تحمیل نکنید.

21 - خود را با علائم غیر کلامی طرف مقابل هماهنگ کنید.

22 - صادقانه از دیگران تعریف کنید.

23 - اشتباهات دیگران را غیر مستقیم تذکر دهید.

24 - قبل از انتقاد از دیگران در مورد اشتباهاتتان صحبت کنید.

25 - به جای دستور صریح، سؤال کنید.

26 - در دیگران احساس امنیت ایجاد کنید.

27 - هر پیشرفت جزیی و هر نکته مثبتی را تحسین کنید.

28 - مشوق باشید و بکوشید اشتباه دیگران را آسان و قابل اصلاح نشان دهید.

29 - بگذارید افراد از انجام پیشنهادات شما خوشحال شوند.

30 - اگر برای کسی کاری انجام می دهید، انتظار جبران نداشته باشید.

 

  منبع : سیمرغ


چهل نامه ی کوتاه به همسرم (نامه 34)
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

دست نوشته | چهل نامه ی کوتاه به همسرم (نامه 34) همسفر! در این راه طولانی – که ما بی خبریم و چون باد می گذرد – بگذار خرده اختلاف هایمان را با هم، باقی بماند. خواهش می کنم!
 

همسفر!
در این راه طولانی – که ما بی خبریم و چون باد می گذرد – بگذار خرده اختلاف هایمان با هم، باقی بماند. خواهش می کنم!
مخواه که یکی شویم؛ مطلقا یکی.
مخواه که هر چه تو دوست داری، من همان را، به همان شدت دوست داشته باشم و هرچه من دوست دارم، به همان گونه، مورد دوست داشتن تو نیز باشد.
مخواه که هر دو یک آواز را بپسندیم، یک ساز را، یک کتاب را، یک طعم را، یک رنگ را، و یک شیوه نگاه کردن را.
مخواه که انتخاب مان یکی باشد، سلیقه مان یکی، و رویاهامان یکی.
همسفر بودن و هم هدف بودن، ابدا به معنای شبیه بودن و شیبه شدن نیست. و شبیه شدن، دال بر کمال نیست، بل دلیل توقف است.
شاید « اختلاف »، کلمه خوبی نباشد و مرا نگوید. شاید « تفاوت » بهتر از « اختلاف » باشد. اما به هر حال تک واژه مشکل ما را حل نمی کند.
پس بگذار اینطور بگویم:
عزیز من!
زندگی را تفاوت نظرهای ما می سازد و پیش می برد نه شباهت هایمان، نه از میان رفتن و محو شدن یکی در دیگری؛ نه تسلیم بودن، مطیع بودن، امر بر شدن و دربست پذیرفتن.
من زمانی گفته ام: « عشق، انحلال کامل فردیت است در جمع ». حال نمی خواهم این مفهوم را انکار کنم؛ اما اینجا سخن از عشق نیست، سخن از زندگی مشترک است، که خمیر مایه ی آن می تواند عشق باشد یا دوست داشتن یا مهر و عطوفت یا ترکیبی از اینها، و در هر حال، حتی دو نفر که سخت و بی حساب عاشق هم اند، و عشق آنها را به وحدتی عاطفی رسانده است، واجب نیست که هر دو، صدای کبک، درخت نارون، حجاب برفی، قله ی علم کوه، رنگ سرخ، بشقاب سفالی را دوست داشته باشند – به یک اندازه هم.
اگر چنین حالتی پیش بیاید – که البته نمی آید – باید گفت که یا عاشق زائد است یا معشوق. یکی کافی ست. عشق، از خودخواهی ها و خودپرستی ها گذشتن است؛ اما این سخن به معنای تبدیل شدن به دیگری نیست.
من از عشق زمینی حرف می زنم که ارزش آن در « حضور » است نه در محو و نابود شدن یکی در دیگری.
عزیز من!
اگر زاویه دیدمان، نسبت به چیزی، یکی نیست، بگذار یکی نباشد. بگذار فرق داشته باشیم. بگذار در عین وحدت، مستقل باشیم. بخواه که در عین یکی بودن، یکی نباشیم.
بخواه که همدیگر را کامل کنیم نه ناپدید.
تو نباید سایه کمرنگ من باشی
من نباید سایه کمرنگ تو باشم
این سخنی ست که در باب « دوستی » نیز گفته ام.
بگذار صبورانه و مهرمندانه در باب هر چیز که مورد اختلاف ماست بحث کنیم؛ اما نخواهیم که بحث، ما را به نقطه ی مطلقا واحدی برساند.
بحث باید ما را به اداراک متقابل برساند نه به فنای متقابل.
چه خاصیت که من، با همه تفردم، نباشم، و تو باشی، یا به عکس، تو با همه تفردت نباشی و همه من باشم؟
اینجا سخن از رابطه ی عارف با خدای عارف در میان نیست، سخن از ذره ذره واقعیت ها و حقیقت های عینی و جاری زندگی ست.
من کامو را بر ساتر ترجیح می دهم، صادقی را بر ساعدی.
باخ را بر بتهوون ترجیح می دهم، عود را به جملگی سازها.
کوه را به دریا، دالی را به پیکاسو.
شاملو را، حتی به نیما.
تو اما ساعدی را دوست تر می داری و بالزاک را.
پیانو و سنتور را به عود ترجیح می دهی.
نه دالی را طالبی نه پیکاسو را. ون گوک را به هر دو ترجیح می دهی.
شاملو را دوست داری، اما هرگز نه به قدر سهراب سپهری.
دریا را دوست داری اما نه دریایی را که باید حسرت زده به آن نگریست...
بیا درباره همه ی اینها به گفت و گو بنشینیم!
بیا بحث کنیم!
بیا معلوماتمان را تاخت بزنیم!
بیا کلنجار برویم!
اما سرانجام، نخواهیم که غلبه کنیم
و این غلبه منجر به آن شود که تو نیز چون من بیندیشی یا به عکس.
مختصری نزدیک شدن بهتر از غرق شدن است.
تفاهم، بهتر از تسلیم شدن است.
تا زمانی که تو ساعدی را ترجیح می دهی، و سهراب را، درست تا آن زمان، ساعدی و سهراب مرا به تفکر و شناخت، به زنده بودن و حرکت کردن وادار می کنند. اگر تو، همه من شوی، من و تو سهراب را کشته ایم، و ساعدی را، و بسیاری را...
عزیز من!
بیا، حتی، اختلاف های اساسی و اصولی مان را، در بسیاری زمینه ها، تا آنجا که حس می کنیم دوگانگی شور و حال و زندگی می بخشد، نه پژمردگی و افسردگی و مرگ، حفظ کنیم.
من و تو ، تو و من حق داریم در برابر هم قد علم کنیم.
و حق داریم بسیاری از نظرات و عقاید همدیگر را نپذیریم
بی آنکه قصد تحقیر هم را داشته باشیم.
گمان می کنم این جمله آخرین حقوقی ست که در جهان کنونی برای انسان ها باقی مانده است: این حق که در خانه ی خود، در اتاق خود، و در خلوت خود، در باب بسیاری از مسائل، منجمله سیاست و آرمان های سیاسی، اختلاف نظر داشته باشند.
عزیز من!
دو نیمه، زمانی به راستی یکی می شوند و از دو « تنها » یک « جمع کامل » می سازند که بتوانند کمبودهای هم را جبران کنند، نه آنکه عین مطلق هم شوند، چیزی بر هم مضاف نکنند و مسائل خاص و تازه ای را پیش نکشند...
پس بانو!
بیا تصمیم بگیریم که هر گز عین هم نشویم.
بیا تصمیم بگیریم که حرکات مان، رفتارمان، حرف زدن مان، و سلیقه مان، کاملا یکی نشود...
و فرصت بدهیم که خرده اختلاف ها، و حتی اختلاف های اساسی مان، باقی بماند.
و هرگز اختلاف نظر را وسیله ی تهاجم قرار ندهیم ...
عزیز من! بیا متفاوت باشیم!

  برگرفته از چهل نامه ي كوتاه به همسرم نوشته نادر ابراهيمي


با متولد کدام ماه ازدواج کنید خوشبخت می شوید؟
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

طالع بینی | با متولد کدام ماه ازدواج کنید خوشبخت می شوید؟ طالع بینی ازدواج متولدین ماه های مختلف با هم
 

پیوند زناشویی فروردین با سایر ماه ها

فروردین با فروردین : (خوب) سازگاری مثبت واقع بینی و آگاهی به صفات مثبت یکدیگر
فروردین با اردیبهشت: (متوسط) خودپسندی و میل به حاکمیت از ویژگی های مشترکشان می باشد
فروردین با خرداد : (بد) پر جنب و جوش بی قرار؛ تنوع طلب و سرکش
فروردین با تیر : (متوسط) برون گرا، ایده آلیست، امکان مشکل وجود دارد
فروردین با مرداد : (خوب) پیوند موفقی خواهد بود چون هماهنگی وجود دارد
فروردین با شهریور : (بد) یکی پاک سرشت و انسان دوست دیگری جسور و جاه طلب
فروردین با مهر : (بسیار خوب) افرادی منصف و معتقد به تساوی حقوق زن و مرد
فروردین با آبان : (بد) آزادیخواه سلطه گر خواهان تنهایی و درون گرا
فروردین با آذر : (عالی) کم ترین اختلاف و هیاهو از مشخصات بارزشان است
فروردین با دی : (بد) تفاهم چندانی با هم ندارند، مرموز و محافظه کار می باشند
فروردن با بهمن : (بد) سلطه گر، آرمان گرا، موقعیت درک یکدیگر را ندارند
فروردین با اسفند : (متوسط) با مشکل مواجه است، ممکن است پیوند خوبی باشد

پیوند زناشویی اردیبهشت با سایر ماه ها
اردیبهشت با فروردین : (متوسط) ممکن است مشکل داشته باشند، قابل حل شدن است
اردیبهشت با اردیبهشت : (متوسط) نسبتا خودرای و لجباز هستند، ممکن است مشکل پیش بیاید
اردیبهشت با خرداد : (متوسط) تیزهوش، کنجکاو و چندان با هم سازگار نیستند
اردیبهشت با تیر : (بسیار خوب) خانواده دوست، خونگرم، پیوندی محکم و استوار
اردیبهشت با مرداد : (بسیار خوب) عاشق پیشه، با صداقت، وفادار؛ پیوندی مملو از آرامش
اردیبهشت با شهریور : (خوب) جوانمرد، باسخاوت، مددکار و بدون مشکل
اردیبهشت با مهر : (متوسط) اهل اعتدال، معاشرتی، خونسرد و کمی حسادت
اردیبهشت با آبان : (خوب) آرمانگرا، بلندپرواز، همراه با جاذبه و اقتدار و ناسازگار
اردیبهشت با آذر : (متوسط) جسور بی پروا، نیازمند به آزادی و بدون تفاهم
اردیبهشت با دی : (بسیار خوب) با ثبات، راز نگه دار، پیوندی مستحکم و پابرجا
اریبهشت با بهمن : (بد) کنجکاو، آزادیخواه و آرمانگرا و ایده متفاوت از یکدیگر
اردیبهشت با اسفند : (خوب) اشخاصی تودار و بسیار محتاط و توانایی سازگاری را دارند

 

پیوند زناشویی خرداد با سایر ماه ها

خرداد با فروردین : (بد) افرادی پر جنب و جوش و بی قرار ناسازگار و بدون تفاهم
خرداد با اردیبهشت : (متوسط) تیزهوش، کنجکاو و تنوع طلب؛ چندان با هم سازگار نیستند
خرداد با خرداد : (خوب) مشورت پذیر با استدلال توانا در برطرف کردن مشکلات
خرداد با تیر : (متوسط) با روحیه تنوع طلب و بی قرار خودشان می توانند باعث ایجاد مشکلات شوند
خرداد با مرداد : (بسیار خوب) زوجی جذاب و اجتماعی با صفات مشترک فراوان
خرداد با شهریور : (متوسط) چندان ذوق و شوقی در روابطشان وجود ندارد
خرداد با مهر : (بسیار خوب) خونسرد با سلیقه، هنر دوست و بسیار با نشاط می باشند
خرداد با آبان : (متوسط) برای رسیدن به خوشبختی باید یکدیگر را تحمل کنند
خرداد با آذر : (بسیار خوب) سرشار از ذوق و شوق برای زندگی مشترک
خرداد با دی : (خوب) خویشتندار سیاستمدار و از سازگاری مناسب برخوردارند
خرداد با بهمن : (بسیار خوب) با روحیه انسان دوستی و همیشه آماده کمک به همدیگر
خرداد با اسفند : (بد) خیالباف رویا پرداز، مرموزف عدم تفاهم با همدیگر

 

پیوند زناشویی تیر با سایر ماه ها
تیر با فروردین : (متوسط) برون گرا ایده آلیست امکان مشکل وجود دارد
تیر با اردیبهشت : (بسیار خوب) نقطه اشتراک فراوانی با یکدیگر دارند
تیر با خرداد : (متوسط) یکی آرام و مهربان دیگری پرشور و با انرژی
تیر با تیر : (خوب) علی رغم اختلاف سلیقه پیوند خوبی می باشد
تیر با مرداد : (خوب) خصوصیات مشترک زیاد و ازدواجی موفق
تیر با شهریور: (بسیار خوب) یکی مهارت فراوان در امور مالی و دیگری حسابگر و صرفه جو و هماهنگ
تیر با مهر : (بسیار خوب) هر دو مهربان انسان دوست و توانمند
تیر با آبان : (متوسط) در مسائل مالی اختلاف نظر دارند ولی در سایر مسائل هماهنگ می باشند
تیر با آذر : (بد) یکی اجتماعی و اهل گردش و سفر دیگری متمایل به رکن خانواده
تیر با دی : (خوب) از نظر مالی اخلاقی و روابط هماهنگ هستند بنابراین پیوندی موفق میشود
تیر با بهمن : (متوسط) ازدواج میتواند شکل بگیرد اما به سعی و کوشش نیاز دارد
تیر با اسفند : (بسیار خوب) پیوندی بسیار خوب همراه عشق و علاقه با تفاهم کامل

 

پیوند زناشویی مرداد با سایر ماه ها
مرداد با فروردین : (خوب) پیوند موفقی خواهد بود چون هماهنگی وجود دارد
مراد با اردیبهشت : (بسیار خوب) مهربان و خانواده دوست؛ ازدواجی موفق و پایدار
مرداد با خرداد : (بسیار خوب) اجتماعی خونگرم، همراه با سازگاری مثبت
مرداد با تیر : (خوب) اختلاف سلیقه زیادی با هم ندارند، موقعیت همدیگر را درک می کنند
مرداد با مرداد : (خوب) صفات مشترک خوب باعث تقویت پیوندشان خواهد بود
مرداد با شهریور : (متوسط) یکی منضبط و قانونمند دیگری پرشور و زیباپسند
مرداد با مهر : (خوب) در پی برقراری آرامش و ملایمت همراه با منطق در زندگی هستند
مرداد با آبان : (متوسط) یکی وفادار و قابل اعتماد دیگری عاشق ستایش دیگران
مرداد با آذر : (متوسط) یکی پر شور و هیجان دیگری دنبال آزادی و استقلال
مرداد با دی :(متوسط) به دلیل داشتن حق مشترک برتری جویی شاید دچار اختلاف شوند
مرداد با بهمن : (خوب) هر دو آرمانگرا و ایده آلیست پیوندی موفق خواهد بود
مرداد با اسفند : (خوب) با هماهنگی بسیار مناسب در برآوردن نیازهای عاطفی یکدیگر

 

پیوند زناشویی شهریور با سایر ماه ها

شهریور با فروردین : (بد) یکی پاک سرشت انسان دوست دیگری جسور و جاه طلب
شهریور با اردیبهشت : (خوب) صفات مشترک خوب نظیر جوانمردی و نجابت
شهریور با خرداد : (متوسط) یکی عاطفی و عاشق پیشه دیگری با نظم و برنامه مشخص
شهریور با تیر : (بسیار خوب) در امور مالی هماهنگ و با صفات مشترک فراوان
شهریور با مرداد : (متوسط) نسبتا لجباز و خودرای شاید با مشکل مواجه شوند
شهریور با شهریور : (بسیار خوب) هر دو صمیمی و صادق و با محبت می باشند
شهریور با مهر : ( خوب ) مشورت پذیر با منطق و در برطرف کردن مشکلات توانا
شهریور با آبان : (متوسط) جسور و بی پروا؛ سرشار از انرژی و بلند پرواز
شهریور با آذر : (بد) تنوع طلب خواهان استدلال در ایجاد نظم و انضباط دچار مشکل هستند
شهریور با دی : (خوب) یک ازدواج خوب همراه با زندگی سرشار از محبت
شهریور با بهمن : (متوسط) چنین پیوندی با سعی و کوشش می تواند خوب باشد
شهریور با اسفند : (خوب) بسیار با صبر و حوصله هستند که باعث تفاهم در زندگی می شود

 

پیوند زناشویی مهر با سایر ماه ها

مهر با فروردین : (بسیار خوب) خونگرم و مهربان معتقد به تساوی حقوق زن و مرد
مهر با اردیبهشت : (خوب) انسان هایی هستند که تمایل زیادی به حفظ آرامش و اعتدال دارند
مهر با خرداد : (بسیار خوب) آدم هایی حسابگر خونگرم، تفاهم مناسبی با هم دارند
مهر با تیر : (بسیار خوب) اهل رفت و آمد و معاشرت با دیگران و بسیار شکیبا
مهر با مرداد : (خوب) در پی برقراری آرامش و ملایمت همراه با منطق در زندگی هستند
مهر با شهریور : (خوب) پیوندی موفق چون منصف عادل و با سلیقه می باشند
مهر با مهر : (خوب) به دلیل اشتراکات زیادی که دارند می توانند موفق باشند
مهر با آبان : (متوسط) اگرچه خالی از دردسر نیستند اما می توانند موفق باشند
مهر با آذر : (بسیار خوب) دارای خصیصه هایی مثل محبت، درستکاری و مسئولیت پذیری می باشند
مهر با دی : (متوسط) نسبتا خودرای بلندپرواز؛ ممکن است با مشکل روبرو شوند
مهر با بهمن : (بد) پر جنب و جوش بی قرار تنوع طلب و سرکش
مهر با اسفند : (بسیار خوب) پیوندی موفق چون از نظر عاطفی با هم سازگار و هماهنگ هستند

 

پیوند زناشویی آبان با سایر ماه ها

آبان با فروردین : (بد) آزادی خواه سلطه گر، خواهان تنهایی و درون گرا
آبان با اردیبهشت : (خوب) آرمانگرا بلند پرواز همراه با جاذبه و اقتدار و ناسازگاری
آبان با خرداد : (متوسط) برای رسیدن به خوشبختی باید یکدیگر را تحمل کنند
آبان با تیر : (متوسط) در مسائل مالی اختلاف نظر دارند ولی در سایر موارد هماهنگ می باشند
آبان با مرداد : (متوسط) یکی وفادار و قابل اعتماد و دیگری عاشق ستایش دیگران
آبان با شهریور : (متوسط) جسور بی پروا، سرشار از انرژی و بلند پرواز
آبان با مهر : (متوسط) اگرچه خالی از دردسر نیستند اما میتوانند موفق باشند
آبان با آبان : (بد) مستعد به خشمگین شدن و از کوره در رفتن در نتیجه پیوندی همراه با مشکلات
آبان با آذر : (متوسط) یکی سختگیر در مسائل، دیگری سرشت پویا و جدی دارد
آبان با دی : (بد) هر دو دارای خصلت سلطه طلبی و سختگیرانه می باشند
آبان با بهمن : (بد) یکی با احساس و عاطفه، دیگری سلطه جو و خواهان کسب برتری
آبان با اسفند : (بد) یکی آرمان گرا و عاشق پیشه و دیگری با اعتماد به نفس کافی

 

پیوند زناشویی آذر با سایر ماه ها

آذر با فروردین : (عالی) کم ترین اختلاف و هیاهو از مشخصات بارزشان است
آذر با اردیبهشت : (متوسط) جسور بی پروا، نیازمند به آزادی و بدون تفاهم
آذر با خرداد: (بسیار خوب) سرشار از ذوق و شوق برای زندگی مشترک
آذر با تیر: (بد) یکی اجتماعی و اهل گردش و سفر دیگری متمایل به رکن خانواده
آذر با مرداد : (متوسط) یکی پر شور و هیجان دیگری دنبال آزادی و استقلال
آذر با شهریور: (بد) تنوع طلب خواهان استقلال در ایجاد نظم و انضباط دچار مشکل هستند
آذر با مهر : (بسیار خوب) دارای خصیصه هایی مثل محبت درستکاری و مسئولیت پذیر می باشد
آذر با آبان : (متوسط) یکی سختگیر در مسائل، دیگری سرشت پویا و جدی دارد
آذر با آذر: (بسیار خوب) پیوندی بسیار مطلوب توام با سعادت و خوشبختی
آذر با دی : (متوسط) خصوصیاتی نسبتا متفاوت دارند، باید خویشتن دار باشند
آذر با بهمن : (بسیار خوب) از موفق ترین پیوندهای زناشویی خواهد بود چون مثبت گرا هستند
آذر با اسفند : (متوسط) یکی با صراحت لهجه و سخنان کنایه آمیز و دیگری بسیار عاطفی می باشد

 

پیوند زناشویی دی با سایر ماه ها

دی با فروردین : (بد) تفاهم چندانی با هم ندارند. مرموز و محافظه کار می باشند
دی با اردیبهشت : (بسیار خوب) با ثبات، راز نگه دار؛ پیوندی مستحکم و پابرجا
دی با خرداد : (خوب) خویشتندار، سیاستمدار و از سازگاری مناسب برخوردارند
دی با تیر : (خوب) از نظر مالی و اخلاقی و روابط هماهنگ هستند
دی با مرداد : (متوسط) به دلیل داشتن حس مشترک برتری جویی شاید دچار اختلاف شوند
دی با شهریور : (خوب) یک ازدواج خوب همراه با زندگی سرشار از محبت
دی با مهر : (متوسط) نسبتا خودرای و بلند پرواز، ممکن است با مشکل روبرو باشند
دی با آبان : (بد) هردو دارای خصلت سلطه طلبی و سختگیرانه می باشند
دی با آذر : (متوسط) خصوصیاتی نسبتا متفاوت دارند، باید خویشتندار باشند
دی با دی : (متوسط) خصوصیات مشترک باعث شادابی یا یکنواختی زندگی مشترک آنها می شود
دی با بهمن : (متوسط) یکی محتاط و محافظه کار دیگری سختگیر و جدی
دی با اسفند : (متوسط) یکی اهل حساب و کتاب دیگری احساساتی و عاشق پیشه

 

پیوند زناشویی بهمن با سایر ماه ها

بهمن با فروردین : (بد) سلطه گر آرمان گرا، موقعیت درک یکدیگر را ندارند
بهمن با اردیبهشت : (بد) کنجکاو آزادی خواه و آرمان گرا و ایده متفاوت از یکدیگر
بهمن با خرداد : (بسیار خوب) با روحیه انسان دوستی و همیشه آماده کمک به همدیگر
بهمن با تیر : (متوسط) ازدواج می تواند شکل بگیرد اما به سعی و کوشش نیاز دارد
بهمن با مرداد : (خوب) هردو آرمان گرا و ایده آلیست، پیوندی موفق خواهد بود
بهمن با شهریور : (متوسط) چنین پیوندی با سعی و کوشش می تواند خوب باشد
بهمن با مهر : (بد) پر جنب و جوش بیقرار، تنوع طلب و سرکش
بهمن با آبان : (بد) یکی با احساس و عاطفه دیگری سلطه جو و خواهان کسب برتری
بهمن با آذر : (بسیار خوب) از موفق ترین پیوند های زناشویی خواهد بود چون مثبت گرا هستند
بهمن با دی : (متوسط) یکی محتاط و محافظه کار، دیگری سختگیر و جدی
بهمن با بهمن : (خوب) پیوندی بسیار موفق توانا در امور مختلف
بهمن با اسفند : (خوب) یکی روشنفکر و اهل منطق و دیگری با احساس و عاطفه و مکمل همدیگر

 

پیوند زناشویی اسفند با سایر ماه ها

اسفند با فروردین : (متوسط) با مشکل مواجه است ممکن است پیوند خوبی باشد
اسفند با اردیبهشت : (خوب) اشخاصی تو دار و بسیار محتاط و توانایی سازگاری را دارند
اسفند با خرداد : (بد) خیالباف و رویاپرداز، مرموز و عدم تفاهم با همدیگر
اسفند با تیر : (بسیار خوب) پیوندی بسیار خوب همراه عشق و علاقه و با تفاهم کامل
اسفند با مرداد : (خوب) هماهنگی بسیار مناسب در برآوردن نیازهای عاطفی یکدیگر
اسفند با شهریور : (خوب) بسیار با صبر و حوصله هستند که باعث تفاهم در زندگی میشوند
اسفند با مهر : (بسیار خوب) پیوندی موفق چون از نظر عاطفی با هم سازگار و هماهنگ هستند
اسفند با آبان : (بد) یکی آرمان گرا و عاشق پیشه دیگری با اعتماد به نفس کافی
اسفند با آذر : (متوسط) یکی با صراحت لهجه و سخنان کنایه آمیز و دیگری بسیار عاطفی میباشد
اسفند با دی : (متوسط) یکی اهل حساب و کتاب دیگری احساساتی و عاشق پیشه
اسفند با بهمن : (خوب) یکی روشن فکر و اهل منطق دیگری با احساس و عاطفه و مکمل همدیگر
اسفند با اسفند : (بد) به خاطر زودرنجی و حساس بودن ممکن است مشکلاتی پیش بیاید

  منبع : نیک سایت